Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

Dojmy z AC: Origins, Far Cry 5, Kingdom Come a The Crew 2

Nedávný veletrh For Games 2017 byl dobrou příležitostí, podívat se a vyzkoušet si vlastně všechny nadcházející novinky Ubisoftu a očekávané české želízko v ohni k tomu. Prezentovaná dema byla ve verzi pro PlayStation 4, přičemž Kingdom Come: Deliverance (také vám ten název přijde tak nevýrazný?) jsem si zahrál jak na PlayStation 4, tak i na PC ve vedlejší hale. Ukázky to byly vesměs velmi krátké, takřka jen párminutové, ale pro počáteční obrázek o tom, jak na tom všechny hry jsou, to přinejmenším stačilo.

 

Assassin’s Creed: Origins

Pokud bych měl mezi všemi čtyřmi hrami najít jediného krále, byl by to Assassin’s Creed: Origins. Ze všech zde probíraných her i na konzoli totiž vypadá jasně nejlépe, grafika je velmi jemná, s dalekými výhledy, krásně přirozená (barvy nejsou nijak přepálené) a plná velice detailního prostředí. Dokonce Assassin’s Creed: Origins vypadá o dost lépe, než Far Cry 5, který vyjde až příští rok, přičemž Assassin’s Creed: Origins je doslova za rohem. Jeho start je již tento pátek 27. října 2017. Dalo se to celkem čekat, že je hra tak krásná, protože vlastně všechny tituly série jsou, když už nic, tak grafikou nádherné hry. Obrovská diference byla vidět hlavně při porovnání s podobně žánrovým Kingdom Come: Deliverance, který jak na konzoli, tak i na počítači (hra bohužel běžela na menších monitorech) vypadá jako hra o x generací starší. K tomu se ale ještě dostanu v odstavečku věnovaném právě českému středověkému RPG.

 

 

Takže si k nádhernému obrázku můžete navíc přidat i velmi pohodlné, maximálně plynulé a skvěle realistické pohyby, včetně tradičního šplhu prakticky na cokoli a dostanete rázem jednoho z favoritů letošní podzimní herní nabídky. Je zkrátka vidět, že dvouletá pauza celé herní sérii Assassin’s Creed velice prospěla, ovšem po stránce hratelnosti se toho na první pohled mnoho nezměnilo. Prostě starý známý asasín s volným světem plným různých hlavních i vedlejších ikonek. I font a styl prezentace si Ubisoft nechává v sérii stále ten samý. Velmi pozitivně mne zaujala hlavně naprosto dokonalá animace vodní hladiny a potápění pod ní, která má snad i takovou kvalitu, aby překonala dosavadního krále simulace vody v podobě Grand Theft Auto V. Na Assassin’s Creed: Origins se tak velmi těším, hra prozatím vypadá po všech stránkách jako nesmírně propracovaný, hluboký a pohledný titul.

 

Far Cry 5

Po asasínovi jsem si hned vedle vlezl před taktéž na PlayStation 4 běžící Far Cry 5, jenž ale na trh přijde až příští rok, přesně 27. února 2018. Tato hra mne při krátkém hraní, v němž jsem měl za úkol od sektářů osvobodit malinkou osadu uprostřed polí, vlastně ničím moc nepřekvapila i když se znovu hraje výborně. Je totiž typickým produktem své řady, takže na první i druhý pohled je to prostě další solidní Far Cry asi i se všemi dobrotami a hříchy své série. Hra mi strašně moc připomíná minulé díly, a to nejen velmi podobným stylem prezentace, ale i stylem grafiky, která mi už tak dobrá, jako v podání Assassin’s Creed: Origins, nepřipadala. Svět je zase obrovský a takový pěkně venkovský bez nějakých stísněných prostředí a demo vlastně neukázalo žádné interiéry. Venku ale šlo dělat cokoli, líbil se mi psí pomocník ovládaný skrze pouhé dva příkazy (doběhni tamhle a trhej / k noze) a celkem široká škála zbraní a postupů, které můžete na zteč volit.

 

 

Prostředí je opravdu širé a volné, sednout lze do čehokoli, na baráky lze také velmi často vylézt, což je fajn, ale přestřelky jsou prostě ty klasické, arkádově přímé a nepřátelé zatím mnoho rozumu nepobrali. Jejich krytí je mírně diskutabilní, spíše stojí jak troubové někde bez krytí, nebo spíše jen tak ledabyle za něco zalezou, ale tak, že z nich kouká skoro celý člověk. Hodně se těším na šíři dopravních prostředků, hlavně na ta letadla a nová lokace americké Montany bude zřejmě opravdu obří a velmi přírodní. Hra obecně prostě vypadá jako další zástupce série Far Cry, tedy generické plnění stovek velkých i drobných úkolů v rámci plně otevřeného světa, kde asi příběh trochu ustoupí do pozadí, nebo se spíše skryje za množstvím vedlejšáků, které můžete plnit. No, jsem zvědav, jestli Far Cry 5 nebude zase jen ta stereotypní plněná, ale podle toho, co jsem zatím viděl, to asi tak trochu bude.

 

The Crew 2

Jak jsem se na tuto hru při jejím oznámení na výstavě E3 extrémně těšil, tak jsem po krátkém ozkoušení všech tří typů zdejších závodních prostředků dost ochladl. Nějak mě to propojení silničních závodů v automobilech, vodních soutěží v motorových člunech a akrobatického polétání ve sportovních letounech prostě nevzalo. Jízda v Porsche 911 Carrera byla v městském prostředí lautr to samé co v podobných hrách typu Need for Speed a spol., další závod v motorovém člunu zase trochu nudný, protože říční trať uprostřed města sice byla moc pěkná, ale vesměs velmi narovnaná, takže stačilo držet plyn a sem tam jemně zatočit, což nebyla žádná výzva ani adrenalin.

 

 

A u letadel jsem zase zápasil s nepohodlným a neintuitivním ovládáním, které mi moc nesedlo a měl jsem velké potíže se vůbec do nafukovacích kuželů vytýčené trati vůbec trefit. Musím ale pochválit naprosto precizní a animované kabiny a kokpity, které bych u takového hry v takovém detailu ani nečekal. Hlavně pohled z kokpitu letadla, kde vidíte i pracující nohy pilota na pedálech, je velmi podmanivý, byť samozřejmě v dobrém rozhledu krapet omezený. Obecně ale byla grafika taková normální, rozhodně jsem při jízdě, plutí a letu neviděl nějaké dechberoucí scenérie, ale na to byla asi vybrána méně zajímavá městská lokace typu amerického mrakodrapového downtownu, v přírodě za metropolí by to asi bylo pohlednější. Každopádně hra se naprosto plynule hýbá, ale já ji prozatím odkládám na vedlejší kolej. No, uvidíme v polovině příštího března, kdy má hra vyjít.

 

Kingdom Come: Deliverance

Jestli byl Assassin’s Creed: Origins ze všech těchto her mým favoritem, tak Kingdom Come: Deliverance je takřka přesným opakem. Hru jsem si vyzkoušel jak na PC, tak i na konzoli PlayStation 4 a je úplně jedno, na čem běžela, protože pro obě platformy platila dosti zastaralá grafika s hodně jasnou barevnou paletou. Z celé čtveřice vypadá Kingdom Come: Deliverance jasně nejhůře, a to dokonce i v porovnání mezi konzolovkou Assassin’s Creed: Origins a počítačovou variantou Kingdom Come! Nepředpokládám, že by si tvůrci dovolili ukazovat nějaký ještě graficky syrový build, protože hra má vyjít, podobně jako Far Cry 5, také v únoru, konkrétně 13. Horší ovšem je, že je znát naprostá zastaralost v oblasti animací obličejů i celých postav, kde hra na současné konkurenty, zdá se, ztrácí celé generace. Že by to v pražském Karlíně prostě neuměli? Postavy mluví podivně pomalu a roboticky, navíc české titulky dost často míchají do jedné věty spisovnou a nespisovnou češtinu, což působí dost amatérsky a neuvěřitelně. I pohyb postaviček mi přišel, jako bych hrál hru o nějakých pět až deset let starší.

 

 

Např. kovář mlátí kladivem do meče na kovadlině tak, že se pomalu rozpřáhne, těsně před dopadem zastaví a nakonec podivně jemně do kovaného meče bací, což celé působí tak trochu jako zpomalený film. Jak se zdá, plno věcí tvůrci minimálně prozatím zcela vypustili, např. úplně přecházejí animaci, kdy vojáci mají hlavnímu hrdinovi něco přinést z hradu za nimi. Obrazovka se v takovém případě jen začernila a najednou hlavní hrdina měl to, co potřeboval… Ani dialogy na mne moc reálně nepůsobily. Lidi zde mluví pomalu jako oživlé figuríny, podivně na sebe dlouho čučí a opět roboticky gestikulují. No, nevím nevím, čichám z toho minimálně prozatím docela solidní technický propadák, nota bene, když vůbec nikdo z hráčů nebyl schopný, byť za tu krátkou dobu hraní, pochopit ten soubojový systém z pohledu první osoby, který mi osobně přišel velmi nepřehledný.

Prakticky jediné, co mne pozitivně zaujalo, je grafický styl menu a vůbec té omáčky okolo, který jasně evokuje středověké malířské umění a vypadá velmi krásně a atmosféricky. Já Kingdom Come předtím nikdy nehrál, tak nevím, jestli na výstavě měli nějaké starší demo nebo slabší PC sestavy s horším nastavení grafiky? Každopádně na té konzoli to vypadalo fakt zastarale. Uf, tak snad bude plná verze za necelé čtyři měsíce vypadat o dost lépe, byť to může zachránit příběh, o kterém demo mnoho neprozradilo.

 

 

    • Pavel Přidáno 25.10.2017 ve 22:12

    Fakt ten Kingdom Come vypadal tak špatně? Tam snad ukazovali nějakou lowdetails verzi. Vždyť i ta rok a půl stará beta ze který jsou tyhle screeny vypadá naprosto fantasticky, lépe než cokoliv co jsem viděl i z AC Origins.

    http://abload.de/img/00074nvz07.jpg
    http://abload.de/img/00045wylc5.jpg
    http://abload.de/img/00038seyma.jpg
    http://abload.de/img/00033yhyzz.jpg
    http://abload.de/img/00056o0suc.jpg
    http://abload.de/img/00022mmsfs.jpg
    http://abload.de/img/00015q5sfe.jpg
    http://abload.de/img/000215lse6.jpg

    Akorát ty animace jsou slabší, ale to se holt asi nedá nic dělat vzhledem k nevelikosti studia a budgetu.
    Každopádně atmosféru měla ta beta úžasnou, tak doufám bude ve finální hře podobná.

  1. Taky mi utkvělo, že na horizontu byla v dálce prakticky jen hnusná textura a pár beden místo domů v dálce – otřesný. Ty obrázky vypadají pěkně, grafika tam byla mnohem horší. Tak buď ty screeny kecaj (jsou upravovaný), nebo to tam měli puštěný na nějaký slabší nastavení, ale na PS4 to vypadalo zastarale tak jako tak.

    • Pavel Přidáno 26.10.2017 ve 6:45

    Ty screeny nekecaj, sám jsem je típal, tu betu mám stále nainstalovanou. No uvidíme.

    • GamesBlog.cz Přidáno 26.10.2017 ve 9:29

    Každopádně to na výstavě vypadalo o dost hůř, já te hře nějak moc nevěřím, ale jo, uvidíme.

Napsat komentář

Komentáře s odkazy kvůli ochraně proti spamu mohou vyžadovat schválení.