Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

Mafia 3 – syrová brutalita a přehnanost

Ohlášení třetího dílu (kdysi) naší vlastní a dobré Mafie jsem přešel zcela bez povšimnutí. Nový černošský hrdina Lincoln Clay a návaznost na minulé díly prakticky nula? Ne, děkuji, nezajímá! Ale po zhlédnutí prvního souvislého hraní jsem změnil názor. Mafia 3 na záběrech a přestřelkách působí docela atraktivně a velice detailně. Střelba i bitky jsou syrově brutální, pro někoho možná až nechutné, ale to asi patří ke koloritu nového hlavního protagonisty Claye, jenž mi připadá jako macho mlátička, co se nemusí vůbec nikoho bát. Každopádně není mi moc sympatický, v ukázkách působí jako Arnold Schwarzenegger v Commandu.

Mafii 3 ale nelze upřít na pohled výtečnou grafiku, přitom to vypadá, že ukázka byla hrána na Xbox One. Zvláště detaily a efekty prostředí jsou úchvatné, jako poletující harampádí na ulicích New Orleans, jež jsou plné lidí. Taktéž nasvětlení je prvotřídní, všimněte si louží a mokré dlažby či odrazu majáku policistů na domech v boční ulici. Možná škoda, že automobily budou nejspíše nelicencované, byť navržené podle skutečných předobrazů.

Skoro až poeticky vypadají krásné svíčky a mlha nad hřbitovem, kupodivu plném podivných individuí. Přijde mi ovšem, že ta první bouchačka v ruce Lincolna je snad moc veliká a skoro se nevejde do dlaně. Však jak Clay stále v podřepu zatíná pěst je také trochu divné. Jeho pistol se sice jmenuje Alfredsson M419, ale je to také smyšlený typ s velkým zásobníkem na 14 nábojů, takže jeho velikost nelze ověřit.

První záběry z hraní Mafie 3

Nemám nic proti systému života v Mafii 3, jenž kombinuje automatické léčení načatého dílku stupnice a lékárničky pro léčení těch prázdných. Myslím dobrý kompromis! Jízdní model je očekávaně extrémně arkádový a možná krapet splašený, pěkný je ale stylový tachometr na spodní části obrazovky. Vypadá to, že nárazy vaše auto prakticky nepoškodí, ale stále zůstávají ty ukrutné kolize, kdy už jen lehké ťuknutí do vozidla protivníka mu jej překlopí a exploduje, což mi už přijde jako hodně přitažené za vlasy. Vývojář ve videu sice tvrdí, že ne každý náraz cizí auta zničí, ale rozhodně to tak vůbec nevypadá. Překlopení bych ještě pochopil, ale proč by auto mělo okamžitě vybouchnout?

Interiéry, co mohu podle toho jazzového baru soudit, vypadají taktéž nádherně. Ta zakouřená atmosféra v klubu, hmm pěkná! V čase 6:50 jim zase na zemi podivně hapruje pohozená pistole, ale předvedený build Mafie 3 je stále jen Pre-Alfa, tak se to dá omluvit. Všimli jste si také často stejných modelů postav nepřátelských mafiánů v klobouku s dlouhými vlasy? Jakoby tvůrci střídali jen pár panáků dokolečka. Je vidět, že si Mafia 3 hraje na přehnané efekty všude možně, to je prostě americká nátura všechno dost přehánět. Pěkná disko světla působí právě přehnaně, ale ta libůstka s odstřelením kulhajícího páprdy do makovice, to je výborná dokončovačka!

Nu a ta finální honička v autech, to už je skoro parodie. Nepřátelé se sami vysekají a záhy vybuchnou, vaše auto je nezničitelné a při střelbě na přední kapotu z něj létají jiskry vzadu. Navíc, když už auto vybuchne, exploze vyjde z interiéru a nikoli od motoru nebo nádrže. To tam na sedačkách snad všichni vozí plné bedýnky granátů či co? Jízda v autech je tak oproti výtečným přestřelkám a totálně brutálním bitkám jasně nejslabší částí hry Mafia 3 a je až s podivem, že se na ten podivný kolizní model od začátku ještě vůbec nesáhlo. No, amíci to asi takto mají rádi. I přes to mne Mafia 3 hodně zaujala hlavně svoji syrovou atmosférou, byť musím hnedle dodat, že bych se vůbec nezlobil, kdyby tento titul nebyl s naší původní Mafií nijak spojován. Jako mezi námi děvčaty, nové IP by mu slušelo více. Ale znáte to, marketingoví koumáci říkali…

Napsat komentář

Komentáře s odkazy kvůli ochraně proti spamu mohou vyžadovat schválení.