Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

Druhá generace handheldu PSP je jasná věc, již dříve byla prozrazena a dokonce vyfoceny prototypy, takže její vývoj je skutečnost. Každopádně se bude jednat o zbrusu novou konzoli, nikoli jen další evoluci té samé, jak předvedly PSP Slim (řada 3000) a PSP Go. No, oproti připravovanému Nintendu 3DS to bude mít velice těžké se výrazněji prosadit. Pomoci by jí v tom měl zcela nový a výkonnější procesor i paměť (možná až 1GB), jež by měly umět renderovat grafiku ve vysokém rozlišení srovnatelnou s PS3 – samozřejmě v intencích malé obrazovky (úhlopříčka 13 cm).

Rozhodně velkým krokem vpřed je instalace dvou analogových páček. Současná PSP má jen jednu, což značí kompromisní ovládání stříleček, kdy vám hra musí pomáhat se zaměřováním, nebo si cílíte sami přes geometrická tlačítka, což je krajně nepohodlné, jak jsem právě zjistil z jinak solidní střílečky Resistance: Retribution. Velkou překážkou ale podle mě bude upuštění od podpory UMD médií, protože PSP2 již stejně jako PSP Go nebude mít UMD mechaniku. Takže budete odkázáni pouze na omezenou a předraženou nabídku internetového Playstation Store, která dnes je naprosto nekonkurenceschopná cenám her na UMD médiích.

 

Koncept PSP2 na skenu z časopisu

 

Od Nintenda DS se PSP2 zhlédlo v dotykovém ovládání, protože na zadní straně nabídne unikátní dotykovou plošku, jakýsi malý touchpad, která umí rozpoznávat nejen dotyky, ale i gesta. Oficiální premiéra se čeká již buď zkraje příštího roku na lednové výstavě CES v Las Vegas, nebo později na veletrhu E3. Kvůli konkurenceschopnosti se také šušká, že cena by neměla překročit tři sta dolarů (v přepočtu do šesti tisíc korun). Design přitom vychází ze současného PSP Go, také se počítá s vysouvacím provedením, pouze rozměry jsou oproti Go o něco větší. Nechybí blíže nespecifikované kamery pro foto i video na čelní i zadní straně (stejně jako to má Nintendo DSi) a mikrofon.

Co se her týká, bezpečně se ví, že software již vyvíjejí interní studia Sony, takže prosákl vývoj např. Killzone varianty pro PSP2 a další hry postavené na základech Little Big Planet. PSP2 ale nebude umět zobrazit třírozměrný obraz jako Nintendo 3DS. Nicméně design se může ještě dosti změnit, stejně jako nabídka funkcí, ovšem je již teď jasné, že Sony znovu cílí na vysoký výkon her, než na alternativní funkce a ovládání jako Nintendo. Otázka je, jestli to bude oproti 3DS stačit, což si myslím, že asi nebude. Určitě i z důvodu šíření her pouze na paměťových kartách Memory Stick a digitálně. Necháme se ale překvapit, nicméně za sebe v nadcházejícím dvojboji favorizuji Nintendo 3DS, které přinese asi větší revoluci, než PSP2.

Mé dojmy z PSP Go jsem napsal zde.