Nezávislý blog Michala Jonáše o hrách všeho druhu

V těchto dnech vyšel již v pořadí třetí díl vynikajících arkádových závodů FlatOut od šikovných Finů z Bugbear Entertainment. Původní proklamace hovořily o plnohodnotném exkluzivním dějství pro Xbox 360, kam se série měla po dvojici PC/PS2 dílů přesunout, ale po tom, co jsem odjel několik offline i online závodů, se mi to nějak nezdá. Ještě mám v paměti právě dvojku na počítače a Ultimate Carnage jako by jí z oka vypadl. Respektive z obou najednou, protože na zběžný pohled je to úplně ta samá hra. Nakonec tedy Bugbear pouze omladil vzhled, ale jinak je to jen konzolová úprava druhého dílu, jež ale nakonec vyjde i pro PC.

Ani by mě nepřekvapil identický styl nabídek, ale několik okruhů, např. opravovaná trať vedoucí závodní trasou s tribunami kolem, je zcela převzatá z posledního PC dílu a rozhodně není sama. Stejné je to i s průjezdem vodním kanálem ve městě atd. Co se autíček týká, to už si nevzpomenu, ale chystám se stejně pro recenzi znovu nainstalovat dvojku na svůj počítač, abych obě mutace mohl podrobněji porovnat. A jestli budou obě na jedno a to samé brdo, tak si mě vývojáři nepřejte! Zatím to tak vypadá. Takže tuto hru ocení hlavně ti, kteří druhý díl nehráli.

Také tvůrci avizovali, že grafika dozná velkého posunu vpřed, zejména co se počtu zničitelných objektů a rozlišení textur týká. Obojí je pravda, zničit toho lze na trati daleko více než dříve a textury okolí jsou rozhodně detailnější, což je vidět např. na domech, ale normálně si toho vůbec nevšimnete. Proč? Tak za prvé je celá grafika naprosto zbytečně přebloomovaná a převyhlazená, podobně jako to má nový Colin McRae: DiRT. Zkrátka a dobře barvy jsou přepálené, vše hodně chladné a zdejší obrázek má jakoby mlhavý nádech bez většího kontrastu. A je to docela škoda, protože mě osobně by více vyhovovala nepřikrášlená a ostrá grafika jako na počítači. Nicméně oproti dvojce z PC je to samozřejmě skok přímo generační, v grafice Xboxu nemůže starý PC originál vůbec konkurovat.

A za další, hlavně při online závodech až pro 8 hráčů (také to není moc, což?), vám ti nejrychlejší zničí ty nejlepší překážky, co dají nejvíce nitra a na vás stejně už nic nezbyde, takže se ploužíte na konci startovního roštu. Nicméně online závody nepostrádají napětí a jezdí se perfektně. Jinak offline na trati jezdí 12 aut. Ovšem kupodivu snímkování není zcela plynulé, subjektivně bych skoro řekl, že se to na Xboxu hýbá o něco kostrbatěji než na počítači. Prostě postřehnete velmi decentní cukání prostředí, což by také potvrzovalo, že se jedná z větší části jen o rychlý port druhého dílu. Když si pak střihnete např. Forzu, rozdíl v plynulosti je zcela propastný.

Dobré fópa ja také skutečnost, že xboxová verze stojí samozřejmě půl druhého tisíce, ale do prodeje se na podzim dostane i počítačová mutace v češtině a za necelé tři stovky. Navíc vlastně za online hru přeneseně také platíte a přitom na počítači si zahrajete zcela zadarmo. Těžko říct, jestli je vývoj a portování her z PC na Xbox tak drahé, ale spíše se přikláním k názoru, že si tady chce někdo dobře vydělat.

Oficiální www stránka Flatoutu pro Xbox 360 je zde.